Pistoolisormus ja muita kummallisia aseita

Pistoolisormus ja muita kummallisia aseita

Osoitteesta www.littlegun.be löytyy kokoelma eriskummallisia antiikkisia aseita. Pistoolisormuksen lisäksi sivuilta löytyy mm. ruoskapistooli ja krusifiksipistooli. On se ihmisen vimma keksiä uusia tapoja aiheuttaa toisille fyysistä vahinkoa hämmästyttävä…

40 Kommenttia aiheeseen “Pistoolisormus ja muita kummallisia aseita” liittyen

  1. Marko Vanhanen kirjoitti 25.1.2008. 14:20. Linkki kommenttiin |

    Oliskohan hirviporukoissa kova juttu tollanen käsikanuuna, hiukan tuo kyllä enemmänkin mörssäriltä näyttää. Onkohan tätä kukaan uskaltanut koskaan oikeesti laukasta.

    http://www.littlegun.be/curios%20et%20antiquites/canon%20a%20main.jpg

    Oma henkilökohtainen mielipiteeni on että kaikki maailman aseet tulisi sulattaa metalli harkoiksi, ja Suomen nuoret armeija lakkoon nyt heti!. Katsotaan mitä se armeijan ylipäällikkö Tarja tähän sitten sanoo, vai sanooko yhtään mitään.

  2. heikkinen kirjoitti 25.1.2008. 14:47. Linkki kommenttiin |

    Vankilaanhan se tarja passittaa, mikäli ei armeijaan suostu menemään. Niin velovoittaa laki, ja laki koskee myös lakkoilijoita.

  3. haha kirjoitti 25.1.2008. 15:11. Linkki kommenttiin |

    Voi että tänne kyllä pesii kaikki suomen vihreät ja hipit :D

  4. Murmeli kirjoitti 25.1.2008. 15:33. Linkki kommenttiin |

    Tahtoo sormuspistoolin ja heti >:(

  5. Marko Vanhanen kirjoitti 25.1.2008. 18:06. Linkki kommenttiin |

    Aika hyvää mainetta siinä Suomi saisi osakseen kun lehdissä lukisi että Suomen kutsuntaikäiset passitetaan vankiloihin sotilaspalvelusta kieltäydyttyään. Vähän siellä ministeriössä näitäkin ajateltaisiin ennen vankiloihin laittamista. Kun näistä asioista ei ole aijemmin suuressa mittakaavassa puheltu kaikki on vaan spekulaatioita mitä tulisi todella tapahtumaan.
    Se kuka keksii miten kaikki kutsuntaikäiset saataisiin samaan rintamaan olisi rauhan-noobelin arvoinen suoritus. Kukaanhan nuori ei oikeasti tiedä mitä siellä armeijassa tapahtuu, kun on huuhaata tungettu aivoihin tyyliin “miesten koulu”-jutuilla vääristyvät siinä faktat aika pahasti.
    Moni on itsenäisempi ennen palvelukseen astumista ja palveltuaan ovat entistä enemmän sidoksissa komentajiin jotka toistavat mitä lie maanpuollustuksellista potaskaa, ajatelkaa omilla aivoillanne ja olkaa menemättä tuhlaamaan parhaimpia ikävuosianne jonninjoutaviin sotaleikkeihin, laukaus, laukaus, sarjaaaa !!.

  6. Ugnur Mahtava kirjoitti 25.1.2008. 23:43. Linkki kommenttiin |

    Joo joo, Make. En itsekään ollut mitenkään innoissani armeijasta, mutta siinähän se nyt meni. Se, että opetetaan puolustautumaan ei ole mitenkään väärin kun ottaa huomioon että ihmiset tulevat aina sotimaan/tappelemaan (paitsi tietysti hippien utopioissa). Niillä joilla pää ei kestä sitä minimiaikaa armeijassa, ei se yleensä kestä paljon muutakaan.

  7. Y kirjoitti 26.1.2008. 0:05. Linkki kommenttiin |

    Kieltämättä vaatisi “omilla aivoilla ajattelevalta aseistakieltäytyjältä” sisua, että pystyisi katselemaan kädet taskussa vierestä kun vihollinen teurastaa perhettä.

  8. HI-TECHNOMAN kirjoitti 26.1.2008. 6:25. Linkki kommenttiin |

    Suomessa on ja PITÄÄ olla armeija, mitä jos ryssät tulee tänne ja ei ole armeijaa niin mitä tehdä?, heitätte niitä jollain lesepussilla naamaan vai mitä?, hävetkää!!!!

  9. aivomato kirjoitti 26.1.2008. 9:45. Linkki kommenttiin |

    Puolustussopimukset? ;)

  10. Marko Vanhanen kirjoitti 26.1.2008. 10:03. Linkki kommenttiin |

    Jos haluutte ryssien kanssa tapella niin ei siinä tarvitse muuta kuin mennä ruskeasuon linja-autovarikolle, siellä yö-tankkaukset hoitelevat mafian palkolliset. Olen henkilökohtaisesti -99 saanut heidän kanssaan siellä kisailla. En ole aivan varma miten siellä tänäpäivänä homma toimii kun en ole ollut pariin vuoteen tontilla.
    Eiköhän meillä ole kotimaassakin ihan riittävästi hierottavaa ennen kuin kannattaa lähteä ajattelemaan maan puollustusta, aika monella varmaan on vielä hampaan kolossa mitä tapahtui vuonna 1918 jolloinka monen isoisä sai kuolla naapurin luodista taikka puukosta.

  11. HipitRautaa kirjoitti 26.1.2008. 12:03. Linkki kommenttiin |

    Onpa sillä Marko sedällä nyt menny palkokasvi hengitystiehyeisiin… Tuntuu olevan kipeä aihe tämä “miesten koulu”.
    Mutta ottamatta enempää kantaa jättikö M.V. ko. valtion instanssin käymättä vai suorittiko hän ns. siviilipalveluksen, on kuitenkin todettava että jos Suomessa ei olisi yhtään asetta niin mikähän sitä veli venäläistä pidättelisi kävelemästä tänne? Ruotsi tuskin uskaltaisi persettään nostaa ja muu maailma heristelisi vaan sormeaan ja tuomitsisi venäjän ulkopolitiikan.
    Siinä sitten Markokin ostelisi leseitään ruplilla… HARASOO!

  12. Vai että Suomi taistelee vastaan? kirjoitti 26.1.2008. 13:42. Linkki kommenttiin |

    HI-TECHNOMAN kuvittelee oikeasti, että muutama hornetti tekee mitään, jos Venäjä oikeasti haluaa tehdä jotain? Korkeintaan ostavat hetken, että pääsee Arkadianmäki juoksemaan karkuun Ruotsiin. Venäjän sotateknologia on kehittynyt sitten 2. maailmansodan. Ei tule olemaan mitään Mannerheim-linjaa, Hindit lentävät puolustuspesäkkeiden yllä ja napsauttavat kaikki taliaivot siellä takaisin maanpoveen. Ohjuksilla pommittavat kaikki kasarmin tekeleet turvallisen matkan päästä. Suomesta tulee toinen kurja Tsetsenia, jonka kaupungit muuttuvat kiviromuksi, kun tykistöllä lakaistaan sissit. EU sanoo, että “Tuhma tuhma Venäjä, ei noin saa tehdä, yhyy. Me annetaan teille vastalause ja tuomitaan teidän teot!” LOL Ei Suomella mitään mahdollisuuksia ole modernissa sodankäynnissä, jos ikuna sattuu paskaa enää päälle ropisemaan. Mitkään puolustussopimukset eivät riitä Venäjän kanssa rähinöintiin. Yksi Suomi ei riitä konfliktin eskaloitumiseksi.

    Tais HI-TECHOMAN läpällä vetää.

  13. Ugnur Mahtava kirjoitti 26.1.2008. 14:04. Linkki kommenttiin |

    Marko: Kommenttisi ovat kyllä huonoudessaan aivan omaa luokkaansa. Hienoa, että olet päässyt kisailemaan venäläisten kanssa vaikka tuo asia nyt ei liittynytkään sodankäyntiin yhtään mitenkään. Ei tässä kukaan tapella halua, sotiminen on täysin turhaa enkä toivoisi sitä yhtään minnekään. Ilmeisesti kuitenkin näet maailman mustavalkoisena, ne jotka eivät ole aseistakieltäytyjiä ovat automaattisesti sotahulluja?

  14. Mikko kirjoitti 26.1.2008. 14:29. Linkki kommenttiin |

    Aiheena taisi olla “Pistoolisormus ja muita kummallisia aseita”.

  15. HI-TECNOMAN kirjoitti 26.1.2008. 14:34. Linkki kommenttiin |

    Kuka lie tuon edellisen kommentin laittoikin mielipiteistäni , niin esitän kysymyksen,
    onko turvallisempi olla jos suomella on, vai ei ole puolustusvoimia?
    en ymmärrä yhtäään tuollaista lapsellista kantaa noinkin vakavaan asiaan

  16. The Boss kirjoitti 26.1.2008. 14:37. Linkki kommenttiin |

    >että pystyisi katselemaan kädet taskussa vierestä kun vihollinen teurastaa perhettä.

    Ja se että ei käynyt armeijaa tarkoittaa, että seisoo kädet taskussa vieressä kun vihollinen teurastaa perhettä? Mistäs tuollaista aivopesua saa, ei kai vain armeijassa?

  17. The Boss kirjoitti 26.1.2008. 14:46. Linkki kommenttiin |

    >Suomessa on ja PITÄÄ olla armeija, mitä jos ryssät tulee tänne ja ei ole armeijaa niin mitä tehdä?

    Ovatko kaikki armeijan kannattajat oikeasti niin tyhmiä?

    Vapaehtoinen armeijaa tarkoittaa siis mielestäsi, ei armeijaa ollenkaan? Pelkäätkö tosissasi, että jos armeija olisi vapaehtoinen, niin kukaan ei menisi sinne? Eli pelkäät, että enemmistö on samaa mieltää kansamme, ja olet ainoa sotahullu? Jos asia on näin, niin eikö asiasta kuitenkin pitäisi päättää demokraattisesti :) Ja jos enemmistö kuitenkin menisi armeijaan, niin mitä pelättävä sinulla on, jos muutama ei menisikään armeijaan?

    PS: Ja oletko kuullut palkka-armeijasta?

  18. Y kirjoitti 26.1.2008. 14:54. Linkki kommenttiin |

    > Ja se että ei käynyt armeijaa tarkoittaa, että seisoo kädet taskussa vieressä kun vihollinen teurastaa perhettä?

    Ei tietenkään tarkoita. Tuo on melko kärjistetty toteamus, mutta sen tarkoituksena on saada ne aseistakieltäytyjät hieman miettimään että onko se oma ideologia nyt sittenkään niin ehdoton kun välillä julistetaan.

  19. HI-TECNOMAN kirjoitti 26.1.2008. 15:01. Linkki kommenttiin |

    Nyt ei ole kysymys siitä että kun armeija on, niin mennäänkö sinne naama messingillä vai alahuuli väpättäen, vaan siitä että Suomella on OLTAVA armeija. Otetaan esimerkki: sinä olet naapurini(Suomi) ja omistat vaikka hienon uuden ruohonleikkurin, minä edustaisin naapuriasi (venäjää) ja tulen hakemaan hienon leikkurisi koska tiedän että et pysty sitä mitenkään estämään, MUTTA jos sinulla
    olisi vaikka halu/kyky vetää minua turpaan niin en tulisi sitä hakemaan, koska
    se ei olisi kannattavaa, koska hampaiden korjailu tod näk maksaisi enemmän kun uusi leikkuri…

    Joko alkaa raksuttaa?, sodankäynti on taktikointia ja matematiikkaa, luetaas yhdessä hitaasti m a t e m a t i i k k a a

  20. The Boss kirjoitti 26.1.2008. 15:26. Linkki kommenttiin |

    >Ei tietenkään tarkoita. Tuo on melko kärjistetty toteamus, mutta sen tarkoituksena on saada ne aseistakieltäytyjät hieman miettimään että onko se oma ideologia nyt sittenkään niin ehdoton kun välillä julistetaan.

    Ja miten se sitten liittyy mihinkään? Jos ei käynyt armeijaa, niin on sitten piittaamaton ja sydämetön? Vai pelkuri vai mitä meinaat?

    Kyllä minä olen puolustanut perhettä, pikkuveljeäni ja ystäviäni aina, enkä usko että kun täytän 18 ja joudun armeijaan asia muuttuu miksikään.

  21. Simu kirjoitti 26.1.2008. 15:38. Linkki kommenttiin |

    Armeijan hyödyllisin anti on kasvattaa löysista nettipelejä pelaavista pullamössöpojista miehiä… (harvoin tosin onnistuu, tavat on niin tiukassa)

  22. HI-TECNOMAN kirjoitti 26.1.2008. 15:39. Linkki kommenttiin |

    Pointtini on se että sillä ei ole väliä mitkä ovat yksilön kannat tähän armeija asiaan, vaan Maalla täytyy olla armeija. Uskon että puolustat
    ystäviäsi hädän hetkellä, ja tuo vertaukseni tarkoitus oli saada sinut
    ymmärtämään asiat pienemmässä mittakaavassa.

  23. Y kirjoitti 26.1.2008. 15:49. Linkki kommenttiin |

    The Boss:
    Pointti taisi mennä kyllä sinulta aika kaukaa ohi. Ideahan oli juuri se, että myös nämä henkilöt jotka julistavat “en ikinä tartu aseeseen” ovat kyllä varmasti valmiita siihen, jos oma perse tai perhe asetetaan vaaraan. Eli on siis aivan turha olla asiassa ehdottomasti puolesta tai vastaan, kun joku välimuoto on kuitenkin sitten se minkä mukaan oikeasti toimisi.

  24. The Boss kirjoitti 26.1.2008. 16:02. Linkki kommenttiin |

    >Pointtini on se että sillä ei ole väliä mitkä ovat yksilön kannat tähän armeija asiaan, vaan Maalla täytyy olla armeija.

    Ja miksi se armeija ei voi olla vapaehtoinen? Pitäähän olla myös poliiseja, palomiehiä, lääkäreitä, jne.. Mutta ketään ei pakoteta esim lääkäriksi.

  25. Y kirjoitti 26.1.2008. 16:11. Linkki kommenttiin |

    Se ei ole vapaaehtoinen siksi, että todellakin pelätään että silloin ei riittäisi Suomen kokoisessa maassa riittävästi porukkaa sinne. Tositilanteessa mukaan tarvittaisiin kuitenkin suuri osa kansasta.

  26. The Boss kirjoitti 26.1.2008. 16:14. Linkki kommenttiin |

    >Armeijan hyödyllisin anti on kasvattaa löysista nettipelejä pelaavista pullamössöpojista miehiä…

    Tai niistä, jotka osaavat ajatella omilla aivoilla ja tietävät mitä haluavat, tehdä pullamössöjä.

    >Ideahan oli juuri se, että myös nämä henkilöt jotka julistavat “en ikinä tartu aseeseen” ovat kyllä varmasti valmiita siihen, jos oma perse tai perhe asetetaan vaaraan.

    Ensänikin en usko, että kovin monin syynä tuo on kieltäytyä armeijasta.
    Toiseksi suosittelen tutustumaan historiaan, esimerkiksi vaikka Mahatma Gandhiin, ja miten Intia sai itsenäisyyden.

  27. The Boss kirjoitti 26.1.2008. 16:28. Linkki kommenttiin |

    Niinkö sinua aivopestiin ajattelemaan armeijassa? Riittäisi mihin? Kaikki suomen kansalaiset ovat velvollisia puolustamaan maatta, riippumatta ovatko he käynet armeijan vai ei. Joten miten porukkaa voisi ei riitä?

    Toiseksi olen varmaa, että yksi ammattilainen palkkasotilas on parempi kuin viisi lihavaa nörttiä kiväärin kanssa. Ei se määrä, vaan… luulisi että historia olisi opettanut jotain.

    Kolmanneksi tarvitaan myös niitä lääkäreitä, insinöörejä ja duunareita jotka tekevät vaikka nämä samat aseet. Joten eiköhän anneta jokaiselle tehdä sitä mitä haluaa tai osaa parhaiten. Pakolla ei tule mistään mitään.

  28. Y kirjoitti 26.1.2008. 16:29. Linkki kommenttiin |

    > Tai niistä, jotka osaavat ajatella omilla aivoilla ja tietävät mitä haluavat, tehdä pullamössöjä.

    Hohhoijaa, jospa nyt vaikka ensin käyt sen, jotta voit kertoa tekikö se esim. sinusta pullamössön. Ei se mieleltään tervettä henkilöä niin paljoa horjuta, ettei sen jälkeen voisi olla omaa tahtoa ja ajatuksia ihan kuin ennenkin.

    > Ensänikin en usko, että kovin monin syynä tuo on kieltäytyä armeijasta.

    Niin, kyllähän se monille on myös se, ettei pieni pää vaan kestä sitä että joku komentaa pahalla äänensävyllä… Eikä voi enää sanoa vastaan kuten koulussa opettajille.

  29. Marko Vanhanen kirjoitti 26.1.2008. 16:33. Linkki kommenttiin |

    Eikös teillä vieläkään välähdä, kun joku sanoo ettei halua tarttua aseeseen niin mitäpä vastaväittelijä siihen keksii: Pullamössö, Nettipelaaja, jne.. ja vastaavasti tiukasti omaa kantaansa puollustavat aseistakieltäytyjät keksivät heittää vastaan: Tyhmä jne.. Tämä tälläinen ei johda oikeaan keskusteluun kun vain tuodaan oma pahastuminen ilmi ja aletaan haukkumaan.
    Tämähän on vain yksinkertainen valintakysymys, jos joku haluaa pitää luonnon puhtaana aseista suatakoon hänelle siihen mahdollisuus. Toisin on tilanne tämän päivän Suomessa, siihen ei ole annettu mahdollisuutta vaan kieltäytymisestä seuraa sanktioita (pakollista yhteiskuntapalvelua tai vankilaa), olismme me Suomen nuoret aikamoisia päättäjiä jos nyt YHDESSÄ tahtoisimme tähän muutosta.
    Historian kirjat sitten tulevaisuudessa kertovat meille kumpi ratkaisu olikaan se oikea, ainakin itse hakeudun mieluummin niiden kansakuntien seuraan jotka ovat onnistuneet sovittelemaan välinsä sopimalla ja rauhassa elellen.

  30. Y kirjoitti 26.1.2008. 16:36. Linkki kommenttiin |

    > Niinkö sinua aivopestiin ajattelemaan armeijassa?

    Taisit sanoa, että et ole armeijaa (vielä) käynyt? Ei siellä ketää “aivopestä”. Pientä maanpuolustushenkistä propagandaa ehkä jaetaan, mutta ei mitään mitä normaalilla järjenjuoksulla varustettu henkilö ei pystyisi suodattamaan.

    > Kaikki suomen kansalaiset ovat velvollisia puolustamaan maatta, riippumatta ovatko he käynet armeijan vai ei.

    Niin. Juuri tämän takia kaikki myös harjoittelevat sitä, jotta tietäisivät sitten yhtään mitä tehdä. Tai ainakin kaikki yritetään saada harjoittelemaan.

  31. Y kirjoitti 26.1.2008. 16:38. Linkki kommenttiin |

    Hyvä Marko, nyt olen samaa mieltä ainakin tuosta viimeisestä lauseesta.

  32. Marko Vanhanen kirjoitti 26.1.2008. 16:41. Linkki kommenttiin |

    Tosiaan, ja parhaiten sitä MAATA puollustetaan olematta menemällä ollenkaan siihen maahan. Ihminen tuhoaa maata tänäpäivänä aivan järjettömästi.
    Ja kaikki mikä tapahtuu pakottamalla on nimenomaan aivopesua.

  33. Y kirjoitti 26.1.2008. 16:48. Linkki kommenttiin |

    Sittenhän koulussa käyminenkin on aivopesua. Pakko sinnekin on peruskoulun verran mennä. Olemme siis kaikki aivopestyjä, onko kenelläkään omaa tahtoa vai toteutammeko vaan päättäjien haluja?

  34. Marko Vanhanen kirjoitti 26.1.2008. 16:57. Linkki kommenttiin |

    Siinä iässä jolloinka kouluun mennään on ihminen yleensä 6-7 vuotias jolloinka päätösvalta on hänen vanhemmillaan. Ja voivathan vanhemmat halutessaan valita sen koulun mihinkä lapsensa laittavat taikka perustaa ihan oma koulu. Jokaisessa Suomen koulussa toteutetaan opetusministeriön opetussuunnitelman etukäteen vetämiä perus suunnitelmia, tähän opetus ohjelmaan kouluilla on vielä mahdollisuus tehdä muutoksia jotka jokaisen opettajan kohdalla hyväksytään lukukauden alussa tehtävällä opetus suunnitelmalla.
    Onhan aivan eri asia opettaa lukemaan ja kirjoittamaan ja laskemaan kuin että opetetaan että ainut tapa puollustaa maataan on tarttua aseeseen antamatta todellisia vaihtoehtoja. Tähän yksipuoliseen maanpuollustus strategiaan on olemassa vaihtoehtoja niistä vain ei armeijassa puhuta.

  35. Y kirjoitti 26.1.2008. 16:59. Linkki kommenttiin |

    Noinko sinut on aivopesty koulussa ajattelemaan? ;)
    Huomaatteko, aika hyvä argumentti mihin tahansa tilanteeseen.

  36. Erkki Kirjalainen kirjoitti 26.1.2008. 17:24. Linkki kommenttiin |

    Kun meillä kerran on täällä myös keskustelupalsta ja aihe tuntuu keskustelua herättävän, niin jatketaanpa juttua täällä.

  37. Jari kirjoitti 28.1.2008. 11:09. Linkki kommenttiin |

    Hiano pyssy.

  38. Jep kirjoitti 28.1.2008. 11:23. Linkki kommenttiin |

    Se on vahan eri tapella sen takia et jotkut persreiat ei tule toimeen keskenaan neuvottelupoydan aarella ja joutuu sen takia lahtemaan sotimaan, kun et olis tama skenaario et joku sekopaa tulee kotiin uhkailemaan…

    On se kumma…heti kun ei halua kouluttautua TAPPAMAAN MUITA IHMISIA on joku ihme hippi/pullamossoilija/paheksuttava ihminen…tollanen asenne et sita tulee aina oleen ja aina ollu nain ei johda mihinkaan. Se on pelkkaa saman paskan toistamista. Mut tietenkin aaaaaah niin ihanan helppoa…kuka onkaan se pullamossoilija? Vaatii enemman sanoa EI, kun menna vaan aivot narikassa porukan mukana.

  39. RemiX kirjoitti 23.3.2008. 12:37. Linkki kommenttiin |

    Tuo pistoolisormus on melkoinen möhkäle verrattuna SwissMiniGunin valmistamaan revolveriin.
    http://www.swissminigun.com/img/certificat.gif
    http://www.swissminigun.com/gallery_steel.html

  40. laiton vai laillinen kirjoitti 2.9.2008. 20:18. Linkki kommenttiin |

    onko tuossa aseessa järkeä

Jätä kommenttisi