Suklaa, viini ja tee parantavat kognitiivisia kykyjä

Flavonoidien tiedetään sisältävän runsaasti polyfenoleita. Nykyään tutkitaan runsaasti flavonoidien vaikutusta ikääntyvien ihmisten kognitiivisiin kykyihin. Tunnetusti flavonoidien lähteenä on , sekä . Oxfordin yliopiston fysiologian, anatomian ja genetiikan laitoksella, yhteistyössä Norjan kanssa, tutkittiin 2031 70-74-vuotiaan ihmisen kognitiivisia kykyjä ja verrattiin oppimista suhteessa ruokailutottumuksiin.

Selvisi että runsaasti flavonoideja nauttivilla oli huomattavasti virkeämpiä kognitiivisia kykyjä. Lisäksi tuli ilmi, että erityisesti viiniä kohtuudella nauttivilla oli hyvät . Tutkijaryhmä haluaa muistuttaa kuitenkin samaan hengenvetoon, että viinin runsas kulutus johtaa dementiaan.

Joten mitä tästä voimme päätellä: Jouluna nautittu ylimääräinen suklaa, viini ja tee ovat olleet hyväksi, eikö? Ainakin jos olet 70-74-vuotias tai suunnittelet eläväsi tuohon ikään saakka.

Lähde: www.sciencedaily.com

Samaa aihetta sivuavat artikkelit

Arvioi jutun mielenkiintoisuutta
1 Tähti2 Tähteä3 Tähteä4 Tähteä5 Tähteä (8 arviota, keskiarvo: 3.63/5)

Kommentit

  1. Vote -1 Vote +1hihi
    kirjoittaa:

    Viinilasit näyttää ihan punasilta tisseiltä. ==)))))

  2. Vote -1 Vote +1Murmeli
    kirjoittaa:

    Kognitiiviset kyvyt? Ei selvinny googlellakaan.

  3. Vote -1 Vote +1Zesar
    kirjoittaa:

    Ilmeisesti tiedon vastaanottamista sun muuta. Wikipedia kertoo=)

  4. Vote -1 Vote +1Erkki Kirjalainen
    kirjoittaa:
  5. Vote -1 Vote +1Nollajätkä
    kirjoittaa:

    Aika nollatutkimus. Ei selvitetty vaikuttaako viini oppimiskykyyn vai nauttivatko viiniä oppimiskykyisimmät.

Paluuviitteet

  1. [...] suklaa on hyvää ja terveellistäkin (sopivina annoksina nautittuna), niin ylipainoiselle yhteiskunnallemmme tämä runsaskalorinen [...]

Kerro ajatuksesi

*

Amazon.co.uk suosituimmat DVD:t. HUOM! nyt ilmainen toimitus Suomeen kaikille yli £25 tilauksille!